Painetta lakkoon

Kohta Suomi pysähtyy. Näin uutisoi valtamedia ja tämä on ajankohtainen aihe myös monilla työpaikoilla. Nyt kuuluu pitää meteliä hallituksen toimia vastaan ja lakko on työläisten vastaisku. Tämä pitää monet duunarit yhä tiukemmin kiinni liitoissaan. Vaikka liitto ei olisi saanut mitään hyvää aikaiseksi, niin lakkojen aiheuttama ansionmenetyskorvaus liitolta pitää monet kiinni remmissä. Olen myös kuullut suoranaisia uhkailuja niitä työntekijöitä kohtaan, jotka eivät halua lakkoilla.

Meidän mielipiteitä on hyvin helppo ohjailla ulkopuolisten isojen tahojen puolelta ja painetta tiettyyn ajatteluun luodaan niin median kuin liittojen puolelta. On kuitenkin asioita mitä hereillä olevat ihmiset eivät unohda.
Missä olivat liitot silloin hoitajilta vietiin oikeus työntekoon koronapiikin vuoksi?
Mitä liitot tekivät auttaakseen työntekijöitä, jotka pakotettiin pitämään maskeja vailla perusteita?
Missä oli liittojen tuki kun koronapassit otettiin käyttöön?
Herää epäilys teatterimaisesta toiminnasta, jota ohjaillaan miten korkeammat virkamiehet edukseen näkevät. Olemmeko me työntekijät vain pelinappuloita poliittisesti ohjailtujen liittojen pelilaudalla?

Ei anneta kenenkään ulkoistaa ajattelua ja ohjata liikaa mielipiteitä. Ajatellaan me ihmiset itse ja tehdään rohkeasti omat ratkaisumme. Työntekijöiden oikeuksien puolustaminen ei koskaan voi olla valikoivaa, kuten viime aikoina on nähty.
Nykyisenä hulluna aikakautena poliittisesti puolueeton ammattiliitto on järjen ääni. Tervetuloa joukkoon!
Nyt kevättä kohti VALON voimalla.

Leea Häkkänen
2. varapuheenjohtaja